16 Oktober -


Jag bara älskar utsikten från två av mina fönster.



Klockan 8 kom mamma och hämtade mig för att vi skulle iväg och hämta ved, det var en plus grad ute och jag hade knappt sovit något inatt, så kändes verkligen mindre kul.
Skönt nog var det "bara" två kubikmeter vi skulle hämta. Slänga i det i släpet tog en halv timme och sen lava upp det hos mamma tog en timme ungefär.

Kröp ner i mammas säng sen för jag var jättefrusen
och låg där i 3 timmar innan jag fick upp varmen igen, helt sjukt!
Hade en morgonrock, en filt och ett täcke men ändå låg jag och skakade och var helt iskall.

Sen blev det iallfall våfflor och mys, så varit en bra dag även fast det inte var världens roligaste grej att hjälpa till med veden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0